کنترل دقیق و بهینه ی ارتعاشات شیمی در ارابه فرود دماغه هواپیما
واتساپ:09141077352 همراه: 09141077352 ثابت: 35250068-041 سفارش سمینار و مقاله سفارش ترجمه تخصصی
 

دانلود فایل با شمار فاکتور

لطفا شماره فاکتور خود را درج نمایید


جدیدترین لغات واژه‌نامه

آمار بازدیدکنندگان

بازدید امروز :113
بازدید روز گذشته :139
بازدید این هفته :586
بازدید این ماه :2929
مجموع آمار بازدید ها :608011

عنوان محصول: کنترل دقیق و بهینه ی ارتعاشات شیمی در ارابه فرود دماغه هواپیما

دسته‌بندی: مقالات ترجمه شده رشته مکانیک
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 بهمن 1395
کنترل دقیق و بهینه ی ارتعاشات شیمی در ارابه فرود دماغه هواپیما کنترل دقیق و بهینه ی ارتعاشات شیمی در ارابه فرود دماغه هواپیما
توضیحات مختصر: ارتعاشات شیمی ارابه فرود دماغه هواپیما با استفاده از کنترل غیرخطیT استهلاک یافته و کنترل می گردد که یک کنترل بهینه و دقیق در مقابل عدم قطعیت های پارامتریک و اختلالات خارجی است. ارتعاشات شیمی، ارتعاشات عرضی و ارتعاشات پیچشی در چرخ هواپیما وجود دارد که توسط جریان دینام تحریک می شود و منجر به ناپایداری...
کنترل دقیق و بهینه ی ارتعاشات شیمی در ارابه فرود دماغه هواپیما کنترل دقیق و بهینه ی ارتعاشات شیمی در ارابه فرود دماغه هواپیما


قیمت قیمت : 30000 تومان
تخفیف تخفیف: 5000 تومان
تخفیف تخفیف ویژه : 10 درصد
قیمت نهایی قیمت نهایی: 22000 تومان
626 بازدید
کد مقاله: TTC- 3169
نوع فایل : docx
لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از خرید موفق فعال خواهد شد.
Journal: Elsevier 2016,

Robust and optimal control of shimmy vibration in aircraft nose landing gear
Abstract
Shimmy vibration of aircraft nose landing gear is damped and controlled using a nonlinear control which is optimal and robust against parametric uncertainties and external disturbances. Shimmy vibration is the lateral and torsional vibrations in the wheel of the aircraft that is self-excited and causes instability in high speed performances which can damage the landing gear of the aircraft, its fuselage and even may result in hurting the passengers. Thus, control and damping of this vibration are extremely important. In this paper a robust optimal controller is designed by integrating sliding mode control (SMC) together with State-Dependent Riccati Equation (SDRE) to prevent the shimmy vibrations in aircraft nose landing gear. The SDRE compensator controls the nonlinear system in an optimal way while the sliding mode controller guarantees its stability against uncertainties and disturbances. The proposed controller can effectively suppress the shimmy vibration of the landing gear with variable taxiing velocity and wheel caster length. To verify the optimal performance and robustness of the proposed controller, vibration response of the system is simulated by MATLAB software and its performance and efficiency are verified using comparative analysis. Considerable improvement can be seen in the performance of the closed loop system since not only the vibrations are effectively damped but also the consumption of energy is minimized.
Keywords: Shimmy vibration; State Dependent Riccati Equation (SDRE); Nonlinear optimal control; Sliding mode control (SMC); Landing gear

چکیده
ارتعاشات شیمی ارابه فرود دماغه هواپیما با استفاده از کنترل غیرخطیT استهلاک یافته و کنترل می گردد که یک کنترل بهینه و دقیق در مقابل عدم قطعیت های پارامتریک و اختلالات خارجی است. ارتعاشات شیمی، ارتعاشات عرضی و ارتعاشات پیچشی در چرخ هواپیما وجود دارد که توسط جریان دینام تحریک می شود و منجر به ناپایداری در عملکردهایی با سرعت بالا می شود که می تواند به ارابه فرود هواپیما و بدنه آن آسیب رساند و حتی ممکن است منجر به آسب دیدگی مسافران شود. بنابراین، کنترل و استهلاک این ارتعاشات از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله، یک کنترلر بهینه ی مقاوم با ادغام کنترل مد لغزشی (SMC) همراه با معادله ی ریکاتی وابسته به حالت (SDRE) برای جلوگیری از ارتعاشات شیمی در ارابه فرود دماغه هواپیما طراحی می شود. جبران گر SDRE، سیستم غیرخطی را به روش بهینه کنترل می کند، در حالیکه کنترلر مد لغزشی، پایداری اش را در مقابل عدم قطعیت ها و اختلالات تضمین می کند. کنترلر پیشنهادی می تواند بطور موثر ارتعاش شیمی ارابه فرود را با سرعت متغیر خودروی هواپیما و طول چرخک کاهش دهد. برای بررسی عملکرد بهینه و قدرت کنترلر پیشنهادی، واکنش ارتعاشی سیستم ، توسط نرم افزار متلب شبیه سازی می شود و کارایی و عملکردش با استفاده از آنالیز قیاسی مورد بررسی قرار می گیرند. بررسی نتایج بهبود قابل توجهی در عملکرد سیستم حلقه بسته را نشان می¬دهد، بنابراین علاوه بر کاهش ارتعاشات، مصرف انرژی نیز به حداقل می رسد.
کلمات کلیدی: ارتعاشات شیمی, معادله ی ریکاتی وابسته به حالت (SDRE) , کنترل بهینه غیرخطی, کنترل حالت لغزشی, ارابه فرود

تعداد صفحات انگلیسی تعداد صفحات انگلیسی:14 صفحه
تعداد صفحات فارسی تعداد صفحات فـارسـی:35 صفحه

  • آدرس: تبریز، خیابان خاقانی، پاساژ خاقانی، پلاک 119
  • تلفن  تماس: 09016347107
  • تلفن  ثابت : 35250068-041
  •  Mailttcenterاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید : آدرس  ایمیل
  • @zoodyab :آدرس تلگرام
مرکز  تخصصی  تلاش ترجمه از  سال  1385 شروع به کار نموده است  و تا کنون بیش از ده هزار ترجمه در رشته ها و زمینه های مختلف توسط متخصصین این مرکز انجام  شده  است.

تمامی ترجمه‌های انجام شده توسط موسسه تخصصی تلاش ترجمه، به صورت دستی (غیرماشینی) بوده و توسط مترجمین با سابقه انجام می‌شوند. ترجمه‌های انجام شده توسط موسسه تلاش ترجمه در قالب فایل Word و به صورت کاملا روان و بازخوانی شده و با ضمانت بازگشت وجه 72 ساعته (در صورت عدم رضایت از ترجمه) خدمت مشتریان محترم ارائه می‌شود.