فرهنگ ارزشیابی و حکمرانی خوب: آیا رابطه ای وجود دارد؟
واتساپ:09141077352 همراه: 09141077352 ثابت: 35250068-041 سفارش سمینار و مقاله سفارش ترجمه تخصصی
 

دانلود فایل با شمار فاکتور

لطفا شماره فاکتور خود را درج نمایید


جدیدترین لغات واژه‌نامه

آمار بازدیدکنندگان

بازدید امروز :123
بازدید روز گذشته :87
بازدید این هفته :379
بازدید این ماه :2165
مجموع آمار بازدید ها :786139

عنوان محصول: فرهنگ ارزشیابی و حکمرانی خوب: آیا رابطه ای وجود دارد؟

دسته‌بندی: مقالات ترجمه شده رشته مدیریت
تاریخ انتشار: شنبه 15 شهريور 1399
فرهنگ ارزشیابی و حکمرانی خوب: آیا رابطه ای وجود دارد؟ فرهنگ ارزشیابی و حکمرانی خوب: آیا رابطه ای وجود دارد؟
توضیحات مختصر: انگیزه مهم برای نهادینه کردن فرهنگ ارزشیابی (ارزیابی) در کشورهای جهان بر پایه این باور است که ذیحسابی و شفافیت به موجب آن تقویت خواهند شد. ما این روایت مربوط به سهم ارزشیابی در حکمرانی خوب را به آنالیز تجربی نسبت می دهیم. همچنین چنین استدلال می کنیم که مفهوم و رابطه این موضوع کلی در میان بافت (زمینه...
فرهنگ ارزشیابی و حکمرانی خوب: آیا رابطه ای وجود دارد؟ فرهنگ ارزشیابی و حکمرانی خوب: آیا رابطه ای وجود دارد؟


قیمت قیمت : 48000 تومان
تخفیف تخفیف: 3000 تومان
تخفیف تخفیف ویژه : 10 درصد
قیمت نهایی قیمت نهایی: 40200 تومان
338 بازدید
کد مقاله: TTC- 3873
نوع فایل : docx
لینک دانلود فایل خریداری شده بلافاصله بعد از خرید موفق فعال خواهد شد.
Journal: SAGE 2019,

Evaluation culture and good governance: Is there a link?
Abstract
An important motivation for the institutionalization of evaluation culture in countries around the world is the belief that accountability and transparency will thereby be enhanced. We subject this narrative about evaluation’s contribution to good governance to empirical analysis. We also argue that the meaning and relevance of this general narrative differs across national contexts. We build on data from a systematic assessment of evaluation culture in 19 countries (Jacob et al., 2015), add one country using the same systematic approach, and combine these findings with an indicator of transparency in government provided by Transparency International. We find a positive correlation between evaluation culture and transparency, and discuss threats to a causal interpretation hereof. We go into depth with two particular countries at either end of the transparency scale. We argue that the meaning of the link between evaluation culture and transparency differs whether the chosen perspective is generally comparative or situated in particular national, historical, and political contexts. In countries where transparency is high already, there might be diminishing marginal returns on evaluation, at least regarding its contribution to accountability and transparency.
Keywords: accountability, evaluation culture, good governance, transparency

چکیده
انگیزه مهم برای نهادینه کردن فرهنگ ارزشیابی (ارزیابی) در کشورهای جهان بر پایه این باور است که ذیحسابی و شفافیت به موجب آن تقویت خواهند شد. ما این روایت مربوط به سهم ارزشیابی در حکمرانی خوب را به آنالیز تجربی نسبت می دهیم. همچنین چنین استدلال می کنیم که مفهوم و رابطه این موضوع کلی در میان بافت (زمینه) های ملی متفاوت است. داده های بدست آمده از ارزیابی سیستماتیک فرهنگ ارزشیابی را در 19 کشور گسترش می دهیم، سپس با استفاده از یک راهکار سیستماتیک یکسان، یک کشور اضافه می کنیم و این یافته ها را با شاخص شفافیت در حکومت مشروط بر شفافیت بین الملل ترکیب می کنیم. یک همبستگی مثبت بین فرهنگ ارزشیابی و شفافیت یافته و در مورد تهدیدات به تفسیر علّی در این خصوص بحث می کنیم. به بررسی عمیق دو کشور خاص در دو انتهای مقیاس شفافیت می پردازیم. چنین استدلال می کنیم که مفهوم پیوند بین فرهنگ ارزشیابی و شفافیت بر این اساس تغییر می یابد که دیدگاه انتخاب شده در کل قیاسی باشد یا واقع در بافت های خاص ملی، تاریخی و سیاسی باشد. در کشورهایی که شفافیت در حال حاضر زیاد است، ممکن است بازده حاشیه ای در ارزشیابی، حداقل در خصوص سهم اش در ذیحسابی و شفافیت، نزولی باشد.
کلمات کلیدی: ذیحسابی، فرهنگ ارزشیابی، حکمرانی خوب، شفافیت

تعداد صفحات انگلیسی تعداد صفحات انگلیسی:17 صفحه
تعداد صفحات فارسی تعداد صفحات فـارسـی:23 صفحه

  • آدرس: تبریز، آبرسان، مهرگان چهارم
  • تلفن  تماس: 09016347107
  • تلفن  ثابت : 35250068-041
  •  Mailttcenterاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید : آدرس  ایمیل
  • @zoodyab :آدرس تلگرام
مرکز  تخصصی  تلاش ترجمه از  سال  1385 شروع به کار نموده است  و تا کنون بیش از ده هزار ترجمه در رشته ها و زمینه های مختلف توسط متخصصین این مرکز انجام  شده  است.

تمامی ترجمه‌های انجام شده توسط موسسه تخصصی تلاش ترجمه، به صورت دستی (غیرماشینی) بوده و توسط مترجمین با سابقه انجام می‌شوند. ترجمه‌های انجام شده توسط موسسه تلاش ترجمه در قالب فایل Word و به صورت کاملا روان و بازخوانی شده و با ضمانت بازگشت وجه 72 ساعته (در صورت عدم رضایت از ترجمه) خدمت مشتریان محترم ارائه می‌شود.